Moving you forward
0174 350 350 Vacatures14

Klantcase | Koppert Cress

Koppert Cress wil méér mogelijkheden benutten

Terwijl hij in een chat zit om een storing op te lossen, vertelt Richard Bruininck, ICT-specialist bij Koppert Cress, over de intensieve samenwerking, over de impact van corona en over de rooskleurige toekomst met Microsoft 365. "Want we halen er écht nog niet alles uit," lacht Richard. "De volgende stap die we met Venéco willen maken, is de stap naar volwassenheid."

Koppert Cress is teler van vers gekiemde plantjes (cressen) en eetbare bloemen en bladeren, die chef-koks gebruiken om de smaak, geur en presentatie van hun culinaire gerechten te verrijken. Het bedrijf staat bekend om zijn innovaties, ook op het gebied van duurzaamheid. "Alleen met onze ICT werkten we al een tijdje in blessuretijd," vertelt Richard.

Corona veroorzaakt een valse start 

"Nadat Venéco in 2018 onze ICT-partner werd, maakten we samen grote verbeterstappen met de implementatie van Office 365," vervolgt Richard. "Toen we dachten te kunnen oogsten, kwam corona. Voor 90% leveren wij aan topklasse restaurants. Je kunt bedenken wat de lockdowns voor impact hadden op ons bedrijf. Alle ICT-plannen werden in de ijskast gezet. We breidden alleen onze Microsoft-licentie uit met Teams en rolden dit met Venéco versneld uit, zodat iedereen thuis kon werken."

Vooruit met de moderne werkplek 

Toch bleef het schuren. In Teams werken met verouderde hardware was niet ideaal. Ook groeide het ongemakkelijke gevoel dat de gedane investeringen straks achterhaald zouden zijn; een vorm van kapitaalvernietiging. "Pas toen we wisten dat we na de lockdowns snel weer op ons oude omzetniveau zouden zitten, durfden we door te pakken," aldus Richard. Nog tijdens corona werden op ongeveer 100 kantoorwerkplekken de Thin Cliënts (Citrix) door laptops en desktops vervangen, en de moderne werkplek uitgerold, met Microsoft 365, werken in de cloud en een adoptietraject voor medewerkers. "Het is nog niet eenvoudig om alles naar de cloud te krijgen," vertelt Richard nu. "Zeker niet in de productie-omgeving. Voor specialistische geautomatiseerde systemen die niet in de cloud kunnen, hebben we een on premise-oplossing, redundant uitgevoerd, om uitval te voorkomen. Samen met Venéco bekijken we steeds wat naar de cloud kan en wat (nog) niet."

Wil je meer weten over De Moderne werkplek?

Lees meer

Onze collega's van Venéco

"Intussen heb ik er twee collega's bij, werkt één iemand van Venéco grotendeels bij ons op locatie en is één van hun technisch consultants stand-by. We hebben hierdoor nu echt een goede taakverdeling," benadrukt Richard, "waarin we elkaars grenzen kennen. Koppert Cress levert aan topklasse horeca, waar mensen verwend worden. Dat willen we ook voor onze medewerkers, service op hoog niveau. Met onze collega’s van Venéco lukt dat uitstekend. Ja, we noemen ze "onze collega’s", vervolgt hij lachend. "Zo voelt het en dat geeft rust. Want mocht een collega van Venéco het even niet weten, dan heeft hij nog een batterij collega’s áchter zich voor een oplossing."

Dankzij adoptie volwassen worden

De toekomst heeft veel moois in petto, denkt Richard. "Via goede adoptietrajecten voortborduren op Microsoft 365. Ik heb het gevoel dat er nog veel te halen valt. We gaan medewerkers vragen waar ze tegenaan lopen om hier een maatwerk-adoptietraject voor te starten. We willen ook nog iets doen aan Security Awareness. En we willen projectmatiger werken, door iedereen die bij een project betrokken is bij elkaar te brengen in een Teams. Met deze en volgende adoptiestappen worden we écht volwassen in het gebruik van Microsoft 365. En Venéco helpt ons daarin vooruit."

Adoptieprogramma

"De volgende stap die we met Venéco willen maken, is de stap naar volwassenheid."

Richard Bruininck, ICT- specialist bij Koppert Cress 

Bezoek de website van Koppert Cress

Weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op. 

Contact