Moving you forward
0174 350 350 Vacatures14

Klantcase | Martson 

Dankzij onze ICT kunnen de wagens van Martson altijd door

‘Wat je zoekt is een ICT-partner die hetzelfde moderne denken deelt, die je vooruithelpt en ook zegt wat je misschien fout doet.’ Daarom ging Jaap Vreeken van logistiek dienstverlener Martson met Venéco in zee, nadat Martson als transportbedrijf op eigen benen kwamen te staan. ‘Sindsdien is de hele ICT aangepast, ook de telefonie. Een stap die je misschien maar eens in de 10 jaar doet,’ aldus Jaap. Dat zetje naar de toekomst hebben we Martson graag gegeven!

‘We zijn afhankelijk van ICT’

Martson is een logistiek dienstverlener met drie specialisaties: zeecontainers, bulk- en pallettransport. Het bedrijf telt meer dan 100 medewerkers en een vloot van 75 wagens. ‘In ons ‘hoogseizoen’, het voorjaar, sturen we zelfs het dubbele aantal aan,’ zegt Jaap. Het Transport Management Systeem (TMS) vormt het hart van het bedrijf. Meer dan 95% van alle orders komt hier digitaal binnen, meestal op basis van bestaande data. Vandaaruit sturen de planners de chauffeurs aan. Die ontvangen hun orders via hun boordcomputer en staan voortdurend in contact met het TMS; zo is de status van iedere wagen altijd bekend. Hebben de chauffeurs hun vracht geleverd, dan worden de documenten ondertekend, gescand en direct aan het digitale dossier in het TMS toegevoegd. ‘Een enkele klant heeft zelfs real time de beschikking over deze documenten en zíjn klant ook,’ vertelt Jaap trots. ‘Het draait allemaal om de koppelingen.’

‘Alles in één hand werkt toch het best’

‘Het is een complex gebeuren, waarbij we afhankelijk zijn van ICT,’ vervolgt Jaap. ‘Bij een storing staan niet alleen onze wagens stil, maar kunnen wij ook ónze klanten niet ontzorgen. Venéco kwam met een goed plan, dat vanaf begin 2022 vol gas is uitgerold.’ Wij zorgden voor stabielere en snellere verbindingen; voor zware laptops voor de planners die het dataverkeer goed aan kunnen; voor Moderne Werkplekken met werken in de cloud; voor het trainen van key users, die vervolgens hun collega’s meenamen in het nieuwe werken; en voor een extra beveiligde werkomgeving. ‘Op een bepaald moment zei Venéco: weet je wel dat de achterdeur van je systemen wagenwijd openstaat?’ vertelt Jaap. ‘Daar werd ik nogal onrustig van. Sindsdien is alles dichtgezet en hebben we security tot op een hoog niveau doorgevoerd. Nu leggen we ook de telefonie bij Venéco. Alles in één hand werkt toch het best.’

Meer lezen over de moderne werkplek? 

Lees hier meer!

‘Er wordt altijd een oplossing gevonden’

‘Met een vloot van zoveel wagens zijn data heel belangrijk,’ besluit Vreeken. ‘Dan kun je niet meer op je gevoel sturen of zien waar het niet goed gaat. Venéco monitort 24/7 onze datastromen, of er geen gekke dingen gebeuren. Als de verbinding met de boordcomputers onverhoopt hapert, weten ze waar ze moeten zoeken – daar wil je zelf geen verstand van moeten hebben. Alle medewerkers kunnen met iedere vraag terecht bij de Servicedesk, er wordt altijd direct gereageerd en altijd een oplossing gevonden. Als wij een issue hebben, kunnen we sparren en als iets niet kan, zeggen ze het ook. Zo’n partner zoek je. Tijdens mijn vakantie in Frankrijk moest ik tóch even werken en kon ik het zelf ervaren: met mijn laptop aan mijn telefoon gekoppeld was de verbinding net zo snel als op de zaak. Kortom: we zijn heel tevreden!’

‘Met een vloot van zoveel wagens zijn data heel belangrijk,’

Jaap Vreeken - Directeur Martson

Bezoek de website van Martson

Weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? 

Laat het ons weten.