Moving you forward
0174 350 350Contact

21 september 2022 | Blog

Hoe onze Customer Care medewerkers jou vooruit helpen

Zij zet graag een stapje extra! Shirley Prins vertelt over haar functie als Customer Care medewerker binnen onze organisatie. Waar liggen voor haar de uitdagingen en wat maakt het leuk om te werken bij Venéco?!

Ontdek het hier!

Als team staan we naast je 

En helpen we je vooruit
Shirley, hoe lang werk je bij Venéco?

“Ik werk nu 7,5 jaar bij Venéco. Ik ben hier begonnen als Servicepunt medewerker. Vanuit deze functie ben ik doorgegroeid naar de afdeling Customer Care. Dit doe ik nu al een aantal jaar met veel plezier! Als Customer Care medewerker ben ik samen met een Accountmanager verantwoordelijk voor onze klanten en ben ik voor hen het eerste aanspreekpunt. De klanten komen bij ons team terecht met diverse vragen en verzoeken. En om de klant volledig te ontzorgen onderhouden wij ook het contact met onze strategische partners zoals KPN en Vodafone.”

Hoe ben je bij Venéco terecht gekomen?

"Via mijn zus Mandy hoorde ik dat er een functie open stond. Dit was de functie van Servicepunt medewerker. Als Servicepunt medewerker houd je je bezig met onze klein zakelijke klanten. In totaal heb ik 5 jaar als Servicepunt medewerker gewerkt, waarvan 1 jaar als teamleider. Daarna heb ik de overstap gemaakt naar Customer Care. Ik ben nu 2,5 jaar werkzaam op Customer Care."

Wat vind je leuk aan je werk?

“Ik vind de afwisseling in mijn rol erg leuk. Elke dag staan er weer nieuwe uitdagingen of vraagstukken klaar om op te lossen. De afwissing in klantvragen vind ik motiverend en uitdagend. Wanneer een klant tevreden is, ben ik dat ook! Het klantencontact, de afwisseling en de spil in het web zijn, zorgen ervoor dat ik elke dag met een goed gevoel het kantoor verlaat.”

Word jij Shirley haar nieuwe collega?

Kom werken bij Venéco als Customer Care medewerker! 

Hoe ziet een gemiddelde werkdag als Customer Care medewerker eruit?

“Eigenlijk is geen dag hetzelfde! Onze werkzaamheden zijn behoorlijk divers. Dit heeft voornamelijk te maken met de verschillende verzoeken en vragen die klanten bij ons neerleggen. In de ochtend start ik meteen alle systemen op waarmee wij werken. Zo ben ik goed voorbereid wanneer ik met het eerste ticket aan de slag ga. Klantverzoeken komen via ons ticketsysteem of telefonisch binnen, zodat we die snel en eenvoudig kunnen afhandelen. Tussendoor kan het voorkomen dat wij gebeld worden voor urgente storingen of problemen met de vaste telefonie. Is de storing te technisch, dan maak ik een ticket aan voor onze engineers, zodat zij ermee aan de slag kunnen. Mijn taak is het bewaken van dit ticket en de communicatie tussen provider én klant. Zo geef ik tijdig een terugkoppeling over onze werkzaamheden en updates.”

Wat maakt Venéco een leuke werkgever voor jou?

“De onderlinge sfeer is voor mij erg belangrijk. Dat zorgt ervoor dat ik met een goed gevoel naar het werk ga. Daarnaast hebben we een fijne en moderne werkomgeving op kantoor, dus dat draagt hier zeker ook aan bij. Ook hebben we een actieve personeelsvereniging die leuke uitjes organiseert. Ons Vitaal team zorgt iedere maand voor sportactiviteit waar iedereen aan mee kan doen. Doordat dit actief wordt georganiseerd, merk je dat de werknemer binnen Venéco centraal staat. Je wordt binnen de organisatie vrijgelaten om ideeën aan te dragen en mee te denken. Hierdoor voel ik me betrokken met de organisatie.”

Hoe pas jij “Moving you forward’’ toe in je functie als Customer Care medewerker?

“Ik denk mee met de klant wanneer hij een probleem heeft. Op dat moment zet ik een stapje extra om op zoek te gaan naar een goede oplossing. Zo help ik hem vooruit. Ook stel ik mezelf beschikbaar voor collega’s die een vraag hebben over een bepaalde klant of systeem waar zij zelf niet uitkomen. Op deze manier help ik iedereen verder te komen.”

Word jij de nieuwe collega van Shirley?

We ontmoeten je graag! Solliciteer direct