Innovatieve HoloLens maakt ondersteuning op afstand mogelijk

Samen door, samen innoveren

Innovatieve HoloLens maakt ondersteuning op afstand mogelijk

Samen door, samen innoveren

Innovatieve HoloLens maakt ondersteuning op afstand mogelijk

Venéco en DB+ gaan samen door. Zéker en vooral als het gaat om het snel toepasbaar maken van verrassende technologische innovaties. Zoals de HoloLens in combinatie met Remote Assist van Microsoft en een goed 4G- of nog sneller 5G-netwerk. Hiermee bieden Venéco en DB+ bedrijven een unieke mogelijkheid voor efficiënt werken op afstand en klantgerichte ondersteuning. DWT Groep en Alklima plukten er al de vruchten van.

De HoloLens is een innovatieve bril waarbinnen een tweede scherm (virtueel) geopend kan worden. Dit maakt ‘mixed reality’ mogelijk. Via dit tweede scherm kan de HoloLens-gebruiker bijvoorbeeld meer informatie opzoeken op internet en een videocall opstarten. De camera daarvoor zit in de HoloLens verwerkt. Wil je als leverancier of serviceverlener je klant op afstand ondersteunen, dan kun je je klant een HoloLens laten gebruiken. Tijdens de videocall kijk je dan door de ‘ogen’ van jouw klant mee. Voor bijvoorbeeld technische ondersteuning kun je dus via de HoloLens direct zien wat jouw klant ziet en op afstand adviseren of problemen helpen oplossen.

Een mooie ‘klimaatoplossing’
De installatieprofessionals van DWT Groep gebruiken de klimaatoplossingen van Alklima om organisaties te helpen met het koelen, verwarmen en ventileren van locaties. Deze technische oplossingen vragen om een efficiënt bedrijfsproces. Installaties moeten op locatie nauwkeurig worden afgesteld voor een goede klimaatbeheersing en eventuele problemen moeten snel kunnen worden opgelost ter wille van (bijvoorbeeld) een gezond werkklimaat. Met de HoloLens in combinatie met Remote Assist van Microsoft kunnen de servicetechnici van Alklima en DWT Groep elkaar en hun klanten op afstand helpen en eventuele storingen oplossen. Snel, efficiënt, zonder reistijd te verliezen of reiskosten te maken (zie de video hieronder).

Eén plus één is drie
Om op deze manier de HoloLens te kunnen inzetten voor klantgerichte en (kosten)efficiënte ondersteuning is, naast de HoloLens zelf, ook een licentie van Microsoft Remote Assist nodig voor het videobellen en ‘meekijken’. En natuurlijk een prima internetverbinding met een goede bandbreedte en hoge snelheden. Dat kan nu al met 4G, maar straks nóg beter met 5G (eind 2022). Zo zijn de uitgebreide mogelijkheden van het werken de HoloLens een mooi praktijkvoorbeeld van hoe de samenwerking van IT-specialist Venéco en telecomspecialist DB+ leidt tot unieke, efficiënte oplossingen voor klanten.

Benieuwd naar werken op afstand met gebruik van de HoloLens? Neem dan hier contact met ons op! We praten u graag bij.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!