Chat with us, powered by LiveChat

De meest gestelde vragen voor u uitgewerkt

Bekijk het overzicht

De veelgestelde vragen

F.A.Q.

Zoek het snel en gemakkelijk op.

Hoe moet ik inloggen?

Om in te loggen ga je naar www.veneco.nl/selfserviceportal. Hiervoor gebruik je dezelfde inlog procedure en dezelfde inloggegevens welke je ook gebruikt bij het inloggen in Microsoft 365Vul je e-mail adres in en klik op volgende. Selecteer Werk- of schoolaccount. Vul je wachtwoord in. Keur de aanmeldingsaanvraag goed op je mobiele telefoon door op Goedkeuren te klikken. Werk je op je eigen PC of laptop en verschijnt de vraag ‘Aangemeld blijven?’ Zet dan een vinkje bij ‘Dit niet opnieuw weergeven en klik op ‘Ja’. Gebruik je iemand anders zijn PC of Laptop, kies dan ‘Nee’. Het hoofdmenu wordt nu geopend. 

Het lukt niet om in te loggen..

Lukt het niet om in te loggen? Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk:

  • Geen beschikking over een zakelijk Microsoft 365 account
  • Maak vooral geen gebruik van de Icognito Modus
  • Google Chrome werkt alleen supported, dit kan problemen geven. Andere browsers werken wel!

 

Rekening gehouden met al het bovenstaande, maar geen succes? Neem gerust contact op met onze servicedesk.

Wanneer kies ik voor 'ticket zsm oppakken' of 'mijn ticket kan wachten tot het beheermoment'?

Via de Self-Service Portal kan je ‘support vragen’ direct in ons ticketsysteem aanmaken zodat we je snel van dienst kunnen zijn. Klik in het hoofdmenu op ‘Submit a ticket’. Kies voor ‘Mijn ticket zsm oppakken’ om een supportvraag aan te maken die zo snel mogelijk moet worden opgepakt.

Kies voor ‘Mijn ticket kan wachten tot het beheermoment’ zodat jouw technisch contactpersoon de support vraag oppakken wanneer hij of zij bij jullie op locatie is.

Kan ik nog steeds voor vragen mailen of bellen?

Natuurlijk blijven onze Support Engineers ook nog steeds bereikbaar voor vragen via mail en telefoon. Neem telefonisch contact op via 0174-615416 of per mail via support@veneco.nl!

Welke verschillende rollen / users met bijbehorende rechten zijn toe te wijzen?

De Self-Service Portal kent meerdere type gebruikers met bijbehorende rechten:

  • Zo heeft de ICT-coördinator ‘Full Admin’ rechten. Hij of zij kan eenvoudig extra gebruikers aanmaken in de Self-Service Portal. Dit kan in het hoofdmenu via de optie ‘Manage Users’.
  • Standaard start elke medewerker als ‘Standard User’. Deze gebruiker kan voor zichzelf een ticket aanmaken en eventueel zelf informatie toevoegen aan een ticket.
  • Een medewerker alleen de mogelijkheid bieden om tickets in te kijken? Selecteer dan de rechten ‘Ticket Read-Only’.  
  • Het is ook mogelijk om de volledige toegang te blokkeren, in dit geval selecteer je ‘No Access’. 
  • Een medewerker van de administratie kan je bijvoorbeeldBilling Admin rechten geven om facturen te kunnen bekijken.
  • De rechten ‘Ticket Manager’  worden voornamelijk geselecteerd voor een ICT  medeverantwoordelijke. 
  • Wil je als ICT-coördinator zelf een extra gebruiker aan maken klik je op de “Plus”. Vul de gegevens in en geef aan welke rol je wilt toewijzen aan deze gebruiker. Klik vervolgens op Save 

Self-Service Portal

Hoe moet ik inloggen?

Om in te loggen ga je naar www.veneco.nl/selfserviceportal. Hiervoor gebruik je dezelfde inlog procedure en dezelfde inloggegevens welke je ook gebruikt bij het inloggen in Microsoft 365Vul je e-mail adres in en klik op volgende. Selecteer Werk- of schoolaccount. Vul je wachtwoord in. Keur de aanmeldingsaanvraag goed op je mobiele telefoon door op Goedkeuren te klikken. Werk je op je eigen PC of laptop en verschijnt de vraag ‘Aangemeld blijven?’ Zet dan een vinkje bij ‘Dit niet opnieuw weergeven en klik op ‘Ja’. Gebruik je iemand anders zijn PC of Laptop, kies dan ‘Nee’. Het hoofdmenu wordt nu geopend. 

Het lukt niet om in te loggen..

Lukt het niet om in te loggen? Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk:

  • Geen beschikking over een zakelijk Microsoft 365 account
  • Maak vooral geen gebruik van de Icognito Modus
  • Google Chrome werkt alleen supported, dit kan problemen geven. Andere browsers werken wel!

 

Rekening gehouden met al het bovenstaande, maar geen succes? Neem gerust contact op met onze servicedesk.

Wanneer kies ik voor 'ticket zsm oppakken' of 'mijn ticket kan wachten tot het beheermoment'?

Via de Self-Service Portal kan je ‘support vragen’ direct in ons ticketsysteem aanmaken zodat we je snel van dienst kunnen zijn. Klik in het hoofdmenu op ‘Submit a ticket’. Kies voor ‘Mijn ticket zsm oppakken’ om een supportvraag aan te maken die zo snel mogelijk moet worden opgepakt.

Kies voor ‘Mijn ticket kan wachten tot het beheermoment’ zodat jouw technisch contactpersoon de support vraag oppakken wanneer hij of zij bij jullie op locatie is.

Kan ik nog steeds voor vragen mailen of bellen?

Natuurlijk blijven onze Support Engineers ook nog steeds bereikbaar voor vragen via mail en telefoon. Neem telefonisch contact op via 0174-615416 of per mail via support@veneco.nl!

Welke verschillende rollen / users met bijbehorende rechten zijn toe te wijzen?

De Self-Service Portal kent meerdere type gebruikers met bijbehorende rechten:

  • Zo heeft de ICT-coördinator ‘Full Admin’ rechten. Hij of zij kan eenvoudig extra gebruikers aanmaken in de Self-Service Portal. Dit kan in het hoofdmenu via de optie ‘Manage Users’.
  • Standaard start elke medewerker als ‘Standard User’. Deze gebruiker kan voor zichzelf een ticket aanmaken en eventueel zelf informatie toevoegen aan een ticket.
  • Een medewerker alleen de mogelijkheid bieden om tickets in te kijken? Selecteer dan de rechten ‘Ticket Read-Only’.  
  • Het is ook mogelijk om de volledige toegang te blokkeren, in dit geval selecteer je ‘No Access’. 
  • Een medewerker van de administratie kan je bijvoorbeeldBilling Admin rechten geven om facturen te kunnen bekijken.
  • De rechten ‘Ticket Manager’  worden voornamelijk geselecteerd voor een ICT  medeverantwoordelijke. 
  • Wil je als ICT-coördinator zelf een extra gebruiker aan maken klik je op de “Plus”. Vul de gegevens in en geef aan welke rol je wilt toewijzen aan deze gebruiker. Klik vervolgens op Save 

Lorem ipsum dolor?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Empty section. Edit page to add content here.